top of page

O naszej szkole słów kilka...

Każdy, kto złoży nam wizytę, już na pierwszy rzut oka zobaczy, że jesteśmy bardzo inną szkołą. Trudno to opisać słowami, ale tę „inną atmosferę” po prostu czuć w powietrzu. Tworzą ją dzieci - radosne, otwarte i wypełnione swoją istotą. Tworzą ją również nauczyciele - bardzo inni od tych, których można spotkać w typowych „systemowych” placówkach. Tworzą ją także rodzice, którzy z ochotą angażują się w życie naszej szkoły. Robią to, bo ją po prostu lubią. Widzą, że wszystkim nam zależy, by ich dzieci były tutaj szczęśliwe. Szczęśliwe, czyli jakie? Dostrzeżone, zaakceptowane, zainspirowane, radosne i bezpieczne.

SQL01.jpg

W naszej szkole, podobnie jak w setkach innych szkół waldorfskich na całym świecie, obowiązuje pewien ciekawy zwyczaj. Rano, gdy uczeń wchodzi do klasy, już w drzwiach wita się z nauczycielem. Podają sobie ręce i przez chwilę patrzą na siebie. Ten prosty gest bardzo dobrze oddaje ideę naszej szkoły: dostrzec w każdej, nawet najmłodszej osobie pełnowartościowego, pięknego człowieka. Zobaczyć jego istotę i wspaniały potencjał, który w nim drzemie. Traktować każdego z szacunkiem i pełną uważnością. Szczerą i uczciwą postawą wobec drugiego człowieka zapracować na akceptację i zaufanie.


Szkoła im. Janusza Korczaka to największa w Krakowie i druga co do wielkości waldorfska szkoła w Polsce. Budynek naszej szkoły mieści się w centrum Krakowa, przy ulicy Kazimierza Wielkiego 33.

Zajęcia artystyczne

Wierzymy, że to, co w człowieku najpiękniejsze to ciągła zdolność przekraczania i odkrywania siebie. Dlatego tak ważne są dla nas zajęcia artystyczne. Zajęcia, które karmią fantazję, rozgrzewają wewnętrznie, dają radość i pozwalają odkrywać nowe, nieznane obszary. Akt tworzenia najpełniej pozwala być sobą, czerpiąc z tego mnóstwo satysfakcji. Staramy się tworzyć codziennie. Jak najmniej odtwarzania - jak najwięcej artystycznej wolności!
 

Przywiązujemy bardzo dużą wagę do działań praktycznych. Dla nas prace ręczne to przedmiot równie ważny jak inne zajęcia. Wcale nie dlatego, że naukowcy coraz częściej potwierdzają, jak ważna jest zwinność dłoni i jak wielki wpływ ma na poznawcze funkcjonowanie dziecka. Prace ręczne dają doskonałą możliwość wzmacniania woli u dzieci, budowania w nich zaufania do siebie oraz do swoich możliwości. Każdy, kto kiedyś własnoręcznie coś zrobił lub skonstruował z pewnością wie, o co nam chodzi. A nie ma bardziej zadowolonych z siebie dzieci niż te, które ukończą swoje pierwsze robótki na drutach, szałas w ogrodzie, wazon z gliny czy też filcowy piórnik.

Historia naszej szkoły

Nasza szkoła powstała w 2004 roku z inicjatywy nauczycieli oraz rodziców, którzy poszukiwali alternatywnych rozwiązań w edukacji własnych dzieci. Chcieliśmy stworzyć miejsce, w którym nauka nie będzie prowadzona w oparciu o model szkolnej fabryki. Szukaliśmy indywidualności w edukacji, wszechstronności, otwarcia i wolności. W ten sposób powstała szkoła, która pracuje w oparciu o założenia pedagogiki waldorfskiej.
 

Jesteśmy szkołą otwartą, posiadającą uprawnienia szkoły publicznej. „Korczak” jest naturalnym wyborem dla rodziców, którym zależy na wspieraniu swojego dziecka w jego rozwoju i szczęśliwym dzieciństwie. W naszej szkole funkcjonuje system stypendialny, umożliwiający naukę wszystkim dzieciom, bez względu na sytuację materialną ich rodziny. Nasza pedagogika jest najprężniej rozwijającą się pedagogiką alternatywną. To już blisko 100-letnia historia i ponad 1000 szkół waldorfskich na świecie.
 

bottom of page